Konsument ma prawo odstąpić od umowy przez Internetu w ciągu 14 dni bez podawania jakichkolwiek powodów (ten sam termin obowiązuje na terenie całej UE, Norwegii i Islandii). Odstąpienie od umowy nie jest uzależnione od zgody przedsiębiorcy – jest to jednostronne oświadczenie woli.
Bez względu na warunki Twojego zamówienia tj.: wartość zamówienia, metodę dostawy oraz formę składania zamówienia (zamówienie po zalogowaniu/zamówienie bez logowania), możesz ZA DARMO dokonać zwrotu w punkcie sprzedaży od adresem: Olimpijska 7 lok 121, 94-043 Łódź.
Wypełnij formularz zwrotu (znajduje się w paczce z zamówieniem, dostępny jest także tutaj: formularz).
Możesz również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy drogą elektroniczną na adres sklep@podkasztanami1.pl.
Przekaż pracownikowi salonu towar, formularz zwrotu oraz paragon lub inny dowód zakupu.
PAMIĘTAJ:
Zwrot dokonanych przez Ciebie płatności może nie być możliwy w punkcie, należność zostanie przekazana w formie wg postanowień regulaminu sklepu podkasztanami1.pl.
Uzupełnij formularz zwrotu (znajduje się w paczce z zamówieniem, dostępny jest także tutaj: formularz).
Możesz również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy drogą elektroniczną na adres sklep@podkasztanami1.pl.
Zapakuj starannie przesyłkę (jeśli to możliwe zapakuj w oryginalne opakowanie), załącz oryginał dowodu zakupu (paragon/faktura) oraz formularz zwrotu.
Nadaj przesyłkę w dowolnym punkcie Poczty Polskiej na adres: VITA-SPECTRUM Anna Jagielska ul. Olimpijska 7 lok 121 94-043 Łódź. Poczekaj na kontakt pracownika sklepu lub jeśli nie będzie konieczności uzupełnienia danych oczekuj zwrotu należności na wskazane rachunek bankowy.
Termin 14 dni upływa w przypadku umów o świadczenie usług – od dnia zawarcia umowy, w przypadku umów sprzedaży – od dnia w którym konsument otrzymał towar. Jeżeli konsument nie został poinformowany o prawie do odstąpienia, termin ten wydłuża się do 12 miesięcy.
Aby odstąpić od umowy, należy poinformować o tym przedsiębiorcę z zachowaniem terminu 14 dni. Zalecamy formę pisemną oświadczenia oraz zachowanie kopii w celach dowodowych.
Najpóźniej 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu należy odesłać towar do przedsiębiorcy. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towarów, o ile został o tym poinformowany.
Sklep internetowy nie może uzależniać odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość od zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu, które nie jest przedmiotem sprzedaży, a służy jedynie do zabezpieczenia produktu. Jest wskazane jednak, aby w miarę możliwości zwracana rzecz była zapakowana w oryginalne pudełko.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Przedsiębiorca może wstrzymać się z dokonaniem wypłaty do momentu otrzymania rzeczy z powrotem bądź do otrzymania dowodu wysyłki.
Jeżeli na wyraźne żądanie konsumenta wykonywanie usługi rozpoczyna się niezwłocznie, wówczas w przypadku odstąpienia od umowy konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
Konsument odpowiada tylko za wszelkie zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z towarami w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów.
Interpretacja przepisów zakłada, że kupujący może odstąpić od umowy jeszcze przed otrzymaniem towaru.
zakup towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia (np. artykuły spożywcze)
zakup towarów wyprodukowanych wg specyfikacji konsumenta lub wyraźnie zindywidualizowanych.
zakup zapieczętowanych towarów, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. towary lecznicze, chusteczki nawilżane)